Chata Dias Špindlerův Mlýn

chata dias špindlerův mlýn

Tipy na výlety

Tipy na výlety pěšky, autobusem nebo taxi a lanovkou.

A. Pěšky od chaty DIAS

1. Na Výrovku

Po cestě pěšky od chaty DIAS po zelené údolím Svatý Petr a Dlouhým dolem na Výrovku 4,9 km ….trasa na mapě

Výlet na Výrovku
2. Na Luční,

Pěšky od chaty DIAS po červené úbočím Kozích hřbetů se zastávkou na Krakonošově vyhlídce na Luční boudu (dobrá hospoda) 7,7 km….trasa

Výlet na Luční

3. Kozími hřbety na Luční, Výrovku a zpět – DOPORUČUJEME

Jděte pěšky po červené úbočím Kozích hřbetů se zastávkou na Krakonošově vyhlídce na Luční boudu (dobrá hospoda), po červené na Výrovku a po zelené Dlouhým dolem zpět na Chatu DIAS 14,8 km ….trasa na mapě  Doporučujeme!

Luční, výrovka a zpět

4. Na Sněžku

Pěšky od chaty DIAS na Luční (zde dobrá hospoda) a dále po modré a červené až na Sněžku celkem 11 km….trasa

na Sněžku
5. Okruh Dias – Luční – Sněžka – Výrovka – Dias

Jděte od chaty Dias po červené na Luční (dobrá hospoda), po žluté a pak červené až na Sněžku, po modré na Luční, po červené kolem památníku obětem hor (na fotce) na Výrovku a po zelené až k chatě DIAS – po cestě spousta krásných zastávek –trasa celkem 22,9 km

Okruh Sněžka

6. Okruh Dias – Výrovka – Luční – Bílé Labe – Dias

Po zelené značce na Výrovku, zde pěkná vyhlídka (na fotce), dále po červené na Luční, po modré k boudě U Bílého Labe, pak po žluté k vodárně a pak dolů k chatě Dias 17 km…trasa na mapě

Okruh Výrovka,Luční, Bílé Labe

7. Okruh ve Špindlu – nenáročný

Pěkný nenáročný výlet je po zelené pod Horalem pak po žluté okolo Kozích hřbetů k boudě U Bílého labe (nyní dobrá hospoda) a pak po modré pod Medvědínem přes centrum zpět na chatu DIAS – okruh celkem 14 km….trasa na mapě

Okruh Bílé Labe a zpět

B. Od Špindlerovky

Tipy na výlety od Špindlerovky: Celý rok vás na hřebeny doveze autobus nebo taxi, třeba až na ŠpindlerovkuJízdní řád. Autobusem nebo taxi jeďte na Špindlerovku (za asi 60 Kč nebo taxi od chalupy za 60-75 Kč). Tyto tři výlety jsou naše nejoblíbenější:

1. Nad ledovcovými jezery (a třeba až na Sněžku)  – DOPORUČUJEME !

Od Špindlerovky jděte doprava po čevené na Stříbrný hřbet, kolem Poledních kamenů, nad překrásnými ledovcovými jezery v Polsku Maly a Velky Stav (zde překrásné rozhledy do Polska a na Sněžku), na rozcestí, od rozcestí po červené* až na Sněžku, pak po modré na Luční (oběd nebo svačina nebo jen pivo), po červené na Výrovku a pak po zelené Dlouhým dolem z kopce až k chalupě DIAS – trasa na Sněžku a zpět okolo Výrovky až k chatě DIAS celkem 19,8 km

Nebo od Luční úbočím Kozích hřbetů po červené dolů k chatě DIAS…..trasa na Sněžku a Kozími hřbety dolů 19,7 km na mapě

*Pozn.: Nebo, když nechcete až na Sněžku (kde bývá často velká tlačenice), tak jděte od rozcestí po žluté na Luční (oběd…), pak po červené na Výrovku a pak po zelené Dlouhým dolem z kopce až k chalupě DIAS – tato trasa (bez Sněžky) dolů přes Výrovku 14,2 km na turistické mapě nebo (bez Sněžky) a dolů Kozími hřbety 14,1 km trasa na mapě   DOPORUČUJEME !

2. Přes Vysoké kolo na Sněžné jámy – Delší ale moc pěkné !

Od Špindlerovky doleva po červené kolem Petrovy boudy (vyhořelé a nově postavené), přes Dívčí a Mužské kameny a Velký Šišák, pak po úbočí hory Vysoké kolo ke Sněžným jamám – krásné výhledy, po žluté na Labskou boudu, dále po modré kolem Labského vodopádu Labským dolem, pak přes centrum Špindlu zpět na chalupu DIAS……trasa 20 km na turistické mapě

3. Čertovou strouhou – nenáročné a pěkné

Od Špindlerovy boudy po žluté kolem Erlebachovy boudy (zde se stavte na oběd nebo aspoň na kafe – příjemné prostředí, krásný výhled, příjemná restaurace – DOPORUČUJEME) a Josefovy boudy směr Čertův důl. Na rozcestí, kde jde žlutá dolů k boudě u Bílého Labe pokračujte dále mírně do kopce po neznačené cestě až k začátku naučné stezky Čertova strouha, zde vyjděte ještě pár metrů výše a prohlédněte si zbytky staré kovárny a pak dolů podél vody naučnou stezkou Čertova strouha až k boudě U Bílého Labe (zde nyní dobrá hospoda), odtud můžete buď po žluté kolem Kozích hřbetů až na rozcestí, kde nejděte po žluté dolů, ale pokračujte po neznačené cestě k vodárně pod Horalem a pokračujte dolů z kopce k chatě DIAS –trasa celkem asi 12 km.

Nebo můžete jít od boudy U Bílého Labe po modré údolím Bílého Labe k Dívčím lávkám, pokračovat podél Labe pod Medvědín a dál okolo srubu pod Medvědínem (doporučujeme) do centra Špindlu  a odtud k chatě DIAS – tato trasa 13,5 km na mapě zde. Celý tento výlet (obě trasy) je převážně z kopce, jde se z 1200 m n.m. do cíle 805 m n.m., proto je nenáročný na fyzičku a na čas.

C. Lanovkou a pak pěšky

Na jaře, v létě i na podzim vás na hřebeny dovezou i dvě sedačkové lanovky. Tyto lanovky vás nahoru dopraví i s horským kolem….provoz lanovek >

Lanovkou ve Svatém Petru

Tato šestisedačka vás vyveze z údolí Svatý Petr na Pláň (1280 m) – odkud můžete pokračovat na Klínové boudy, Výrovku, Luční boudu (zde třeba oběd), Sněžku a zpět na chatu DIAS…. trasa 24,4 km na mapě

Nebo můžete od horní stanice lanovky jít cestou až na vršek sjezdovky Stoh a pokračovat pak po modré na Klínovky, po zelené na Rozcestí, dále po červené na Výrovku, pak okolo Památníku obětem hor na Luční boudu (zde třeba oběd), pořád po červené kolem Rennerovy studánky a pak úbočím Kozích hřbetů dolů k chatě Dias…..trasa 16,8 km na mapě

Nenáročný výlet z Pláně dolů kolem Hromovky…..trasa 5,4 km na mapě

Z Pláně kolem Michlova mlýna podél Labské přehrady na chatu DIAS…..trasa 11,3 km na mapě

Lanovkou na Medvědín

1. Čtyřsedačka vás doveze na horu Medvědín (1234 m) – odtud můžete pokračovat na Zlaté návrší, Vrbatovu boudu, přes Pančavský vodopád, k Labské boudě* a prameni Labe, dále třeba na Dvoračky a Kotelními jámami na Mísečky a Vodovodní cestou zpět do Špindlu….trasa 22,8 km na mapě

2. *nebo můžete jít od Labské boudy dále po modré dolů kolem Labského vodopádu  Labským dolem dále po modré kolem Dívčích lávek (nedoporučujeme Myslivnu), pod Medvědínem, kolem srubu pod Medvědínem (doporučujeme) až do města a pak podél Dolského potoka zpět k chalupě…trasa 17,6 km na mapě

3. Z Medvědína můžete jít na Mísečky a pak po turistické až k Bílému mostu a přes les na chatu DIAS….trasa 8,6 km na mapě

4. Z Medvědína nad Labským dolem (krásné výhledy) pod Medvědín a pak přes město a přes les k chatě DIAS…..trasa 12,3 km na mapě

5. Z Medvědína přes Mísečky až na Rovinku, přes Třídomí do města a k chatě DIAS……trasa 23,4 km na mapě

Ceníky a jízdní řád lanovek Svatý Petr a Medvědín ……zde

D. Turistické okruhy

Na portálu mapy.cz si nově můžete nastavit turistické okruhy:

– zvolíte začátek a tím i cíl, třeba chatu DIAS.

– tažením nastavíte délku okruhu v km

– a systém vám navrhne trasu

– ve sloupci napravo jsou zajímavá místa na trase

– a v tomto sloupci dole je možno zozkliknout i výškový profil trasy

– pod tím je i možnost exportu trasy v GPX nebo KML

Vyzkoušejte, zde je pár příkladů se startem a cílem u Chaty DIAS

– můžete jít na hodinovou procházku nebo na celodenní náročný výlet, klikejte: